Obchodní podmínky
Internetového obchodu madfrog.cz
I. Identifikace obchodníka
1.1.Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále také „VOP“) se řídí právní vztahy
mezi společností
Obchodní jméno: ROY.SK s.r.o.
Sídlo: Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Slovenská republika
Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresní soud Banská Bystrica, Oddíl Sro , Vložka číslo 26201/S
IČ: 47614030
DIČ: SK2023982488
Bankovní účet: SK52 0900 0000 0052 2386 5100
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty
(dále také "Prodávající" nebo "Obchodník") a každou osobou, která je Kupujícím produktů
nabízených Prodávajícím na Webovém sídle Prodávajícího, a která vystupuje v pozici
spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a
příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy České republiky
zejména zákonů: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. 40/1964 Sz . Občanský zákoník v platném znění.
1.2.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
Email: info@madfrog.cz
Tel. č.: +421 948 900 700
1.3Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv je:
ROY.SK s.r.o., Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Slovenská republika
II. Definice pojmů
2.1.Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek, Obchodník v souladu se zákonem č.
108/2024 Sz . v platném znění, uvádí a definuje tyto pojmy:
2.2.Smlouvou uzavřenou na dálku je smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem dohodnuta a
uzavřena výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace
bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména využitím online rozhraní,
elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového katalogu
2.3.Obchodník (dále také "Prodávající") je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z
ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské
činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její
účet.
2.4.Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní
vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná. v rámci své podnikatelské
činnosti nebo povolání.
2.5.Spotřebitelskou smlouvou je každá smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá
obchodník se spotřebitelem.
2.6.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod a s pojmem Webové
sídlo.
2.7.Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku
zejména využitím webového sídla Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními
prostředky.
2.8.Trvanlivým médiem prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi
uchovávat informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu , která
odpovídá účelu, který plní tyto informace, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou
reprodukci a použití v budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta
a pevný disk počítače.
2.9.Produktem je zejména zboží, služba, digitální obsah.
2.10.Službou je zejména jakákoli činnost nebo výkon, který je nabízen nebo
poskytován spotřebiteli.
2.11.Zbožím je jakákoli hmotná movitá věc.
III. Základní ustanovení
3.1.Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi
Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli a Obchodníkem.
3.2.Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu
vyplynout) s Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele se vztahují ustanovení
zákona č.j. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.
IV. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy
4.1.Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího, je odeslání objednávky
produktů Kupujícím realizované zejména využitím webového sídla Obchodníka, případně
dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
4.2.K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Obchodníkem dochází momentem
doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil ve smyslu bodu
4.1. těchto VOP Obchodníkem (elektronicky na emailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil
Kupující v procesu vytváření objednávky).
V. Doba trvání kupní smlouvy
5.1.Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků
Prodávajícího a Kupujícího. A to zejména doručením a zaplacením produktů ve smyslu
uzavřené kupní smlouvy. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího ve smyslu
zákonné odpovědnosti za vady produktů ze strany Obchodníka.
VI. Kupní cena informace o kupní ceně
6.1.Cena produktů objednávaných prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího (dále jen
„kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v momentě vytvoření
objednávky Kupujícím.
6.2.Kupní cena produktů uvedených na Webovém sídle Prodávajícího je celková cena produktů
včetně všech daní, přičemž je zřetelně uvedena na Webovém sídle Prodávajícího.
VII. v případě, že si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku platbu dobírkou . VOP.
7.1.1.V případě pokud si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku jinou formu platby než
platba dobírkou, Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty v
lhůtě nejpozději 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 4.2. a nasl . těchto
VOP a zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě
podmínky uvedené v bodě 7.1.1. těchto VOP (tzn. došlo-li k uzavření kupní smlouvy
ak úhradě celkové ceny objednávky Prodávajícímu), Prodávající je povinen dodat
Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.
Obvyklá lhůta kdy Prodávající expeduje produkty skladem je 1 pracovní den ode dne
uzavření kupní smlouvy nebo 1 pracovní den ode dne zaplacení celkové ceny objednávky
Prodávajícímu.
VIII. Přechod vlastnického práva
8.1.Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí nahodilé zkázy, nahodilého zhoršení a
ztráty věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.
IX. Způsoby platby
9.1. Za produkty na Webovém sídle prodávajícího můžete platit těmito způsoby:
9.1.1.platba formou dobírky - cena 25 Kč
9.1.2.platba bankovní kartou online prostřednictvím platební brány - cena 0 Kč
9.1.3.platba vkladem, nebo převodem na účet Prodávajícího - cena 0 Eur
X. Přepravné – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
10.1.V kupní ceně produktů nejsou zahrnuty dopravní náklady, ani jiné náklady související s dodáním
produktů
10.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
10.2.1. Formy Dopravy:
10.2.1.1.Kuriérská služba DPD
10.2.1.2.Výdejní místo Packeta
10.2.2.Ceny za Dopravu:
10.2.2.1.Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby DPD - cena 145 Kč
10.2.2.2.Cena za dopravu prostřednictvím Výdejní místo Packeta – cena 85 Kč
XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
11.1.Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle článku. XII bod. 12.1
až 12.3 těchto VOP kromě smlouvy, jejímž předmětem je:
11.2.Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel
prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
11.3. poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním
trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro
odstoupení od smlouvy,
11.4.Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na
míru,
11.5.Dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
11.6.Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany
zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen,
11.7.Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelné
smíchané s jiným zbožím,
11.8.Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na
trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,
11.9.Provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou
spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je
poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání
jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly
smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo
služby předem neobjednal,
11.10.Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo
softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
11.11.Dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
11.12.Zboží zakoupené na veřejné dražbě,
11.13.Poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k účelu bydlení, přeprava zboží, nájem
automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s
činnostmi v rámci volného času, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v
přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
11.14.Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud
dodávání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání
digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně
poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodávání
digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b)
nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) Zákon čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu. XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené
mimo provozní prostory obchodníka
12.1.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka do
a)14 dnů ode dne
převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.
uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
uzavření smlouvy o dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v
určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném
nosiči,
b)30 dní ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na
prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2.Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu
spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení< br />plynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy
uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do
a)14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud jde o běh
lhůty podle 12.1., písm. a), nebo
b)30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud jde o běh
lhůty podle odstavce 12.1 písm. b).
12.3.Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu
spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka ani podle bodu odstavce 12.2, spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostor obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1. 12.4 Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená
třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se
a)zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí
zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b)dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního
dílu nebo posledního kusu,
c)zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.
12.5.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před zahájením
plynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy.
12.6.Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě
zápisu na jiném trvanlivém médiu a byla-li smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva
spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení
spotřebitele, které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o
odstoupení od smlouvy"). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
12.7.Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1. až 12.3. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy obchodníkovi.
12.8.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo
produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
12.9.Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a
smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
13.1.Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo
od smlouvy uzavřené mimo provozní prostor obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží
zpět nebo předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží;
to neplatí, jestliže obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím něho
určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží
obchodníkovi nejpozději poslední den lhůty.
13.2.Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo
provozních prostor obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na
vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem na převzetí zboží; to neplatí,
pokud obchodník souhlasil, že náklady bude nést sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační
povinnost, tedy pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení
o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené
mimo provozní prostory obchodníka
13.3.Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení
se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti< br />zboží; to neplatí, nesplnil-li obchodník informační povinnost podle § 15 ods. 1 písm. f)
Zákona č.j. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v
platném znění.
13.4.Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § Čl. 1 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění
odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní
prostory obchodníka, jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není
k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením
poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 ods. 10 písm. c) Zákona čj. 108/2024 Z.
z. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Cena za
skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté v
smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého
plnění, pokud je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocena.
13.5.Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od
smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle 11.1. nevznikají kromě
povinností podle bodů 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu
14.3. žádné další povinnosti nebo náklady.
XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na
dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
14.1.Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy
vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou
uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s
doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a
poplatků.
14.2.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby podle odstavce bodu 14.1. v
rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy
uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo provozní prostory
obchodníka. Obchodník nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání,
poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.3.Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel
výslovně zvolil jiný způsob dodání, jako je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4.Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy< br />uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží,
vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud
spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží
vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
14.5.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem,
jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se
spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou účtovány
žádné poplatky.
14.6.Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady v lhůtě podle
odstavce 14.1., jestliže na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo
zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy as přihlédnutím k povaze zboží
nelze zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.
14.7.Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením
od smlouvy podle bodu 11.1., se zakazuje.
14.8.Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za
a)poskytnutí služby, dodání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v
určeném množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle
bodů 12.1. až 12.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 ods. 1 písm. f) nebo písm. h) Zákon
č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném
znění, nebo
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo
dodávání vody nebo tepla podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně
spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
b)úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na
hmotném nosiči, pokud:
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně
některých zákonů v platném znění,
spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu
ztrácí právo na odstoupení od smlouvy nebo< br />obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. b) Zákon č. 13 písm. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v
platném znění.
XV.Orgán dozoru
15.1.Příslušným orgánem vykonávající dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele
je:
Inspektorát Slovenské obchodní inspekce
se sídlem v Banské Bystrici pro Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. čj. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č.k. 048/412 46 93
email: bb@soi.sk
webový odkaz na podávání podnětů:https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-
navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
XVI. Alternativní řešení sporů
16.1.V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho
reklamaci nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, Kupující má právo obrátit se
na Prodávajícího se žádostí o nápravu . Pokud Prodávající na žádost spotřebitele podle
předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního
řešení sporu podle ustanovení. § 12 zákona č.. 391/2015 Sb . o alternativním řešení
spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným
subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Česká
obchodní inspekce (kontakt naleznete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-
spotrebitelskych-sporov.soi ) , nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu
subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářská Slovenské
republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na stránce
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-
1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se
obrátí. která je dostupná na webové
stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/, nebo přímo na internetové stránce
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/ index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Alternativní řešení sporů může využít pouze Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy
vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi
spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se
spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na
dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud vyčíslitelná hodnota
sporu nepřesahuje částku 20 eur. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku
za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.
Všechny další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím
a Kupujícím – spotřebitelem vyplývajících z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo
souvisejících s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce
Ministerstva hospodářství ČR www.mhsr.sk a v zákoně č.j. 391/2015 Sb . o alternativním řešení
spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
XVII. Doplňující ustanovení
17.1.Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani neprovede prodej, zprostředkování, nebo dodání
alkoholických nápojů /výrobků/, tabákových výrobků a dalších výrobků osobám
(Kupujícím), které v momentě uzavření kupně- prodejní smlouvy nedovršily věk 18 let, jejichž prodej je osobám mladším 18 let zakázán, a to ve smyslu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy České republiky. V návaznosti na uvedené, Prodávající
ověří splnění podmínky dovršení věku 18 let Kupujícího, kontrolou věku
prostřednictvím dokladu totožnosti Kupujícího /občanský průkaz, nebo pas/, a to při
předávání objednávky do rukou Kupujícího. Uvedené Prodávající provede prostřednictvím pověřené osoby, který objednávku Kupujícímu má doručit. V případě, že Kupující nedovršil
věk 18 let, případně pokud Kupující neprokáže nebo odmítne prokázat svůj věk, Prodávající
objednávku Kupujícímu nepředá a kupní smlouva zanikne.
XVIII. Informace o přijatých kodexech
18.1.Obchodník informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy
chování, ke kterým se Prodávající zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování
rozumí dohoda, nebo soubor pravidel, která vymezují chování Prodávajícího, který se
zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více zvláštním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením. orgánu veřejné správy, které se Prodávající zavázal
dodržovat, ao způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.
XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli
19.1.Obchodník neprovádí kontrolu a omezování hodnocení produktů pouze na osoby, které
produkt u obchodníka zakoupili.
XX. Závěrečná ustanovení
20.1.Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek.
Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jeho
umístěním na Webovém sídle Prodávajícího. V případě změny ve Všeobecných obchodních
podmínkách, vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím se řídí podle Všeobecných obchodních
podmínek platných a účinných při uzavření Kupně-prodejní smlouvy, a to až do momentu jejího
zániku.< br />20.2.Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Reklamačního řádu
a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty - Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně Webového sídla Prodávajícího.
20.3.Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na
Webovém sídle Prodávajícího dne 30.10.2024